ForteGames.com
http://fortegames.com/forum/

Правила
http://fortegames.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=2549
Страница 2 от 2

Автор:  Wescor5000 [ Чет Мар 05, 2009 04:40 ]
Заглавие:  Re: Правила

Супер игра! :e101:

Автор:  K1lleD [ Пон Юли 06, 2009 17:15 ]
Заглавие:  Re: Правила

Интересна е играта, обаче днес играх с един който не знам как но винаги на 3то или 4то знаеше числото, никога не е направил повече ходове от 3 или 4, поне от 4-те игри който изиграхме.

Пуска, винаги има или бик или крава уцелено, след малко пак пуска пак има нещо уцелено и вече не третият път знае числото. Кажете ми как става това? По принцип съм добър много на логическите игри, разбирам много бързо лесни тактики, е около 3-4 часа вися и пробвам и смятам и какво ли не правя да измисля как всяка игра да намирам числото с 3 или 4 комбинации.

Ако някой има идея, някоя тактика която спомага за по бързото намиране на числото, да сподели. Мерси предварително.

Автор:  kaiba_dark_live [ Нед Дек 13, 2009 13:03 ]
Заглавие:  Re: Правила

яка е!!! :e100: :wub: :sleep: :smart: :D :oops: :evil: Амам мн. малко играчи идват да я играят! :evil: :twisted: :oops: :lol: :e102: :e101: :e146: :e146: :e162: :e176: :E171:

Автор:  kopekmop [ Нед Сеп 26, 2010 15:56 ]
Заглавие:  Re: Правила

FUCK_YOU_ALL написа:
числото не трябва да започва с 0

Няма проблем да започва с 0, защото това не е число, а само редица от четири цифри.
Има варианти на играта с цветове, вместо цифри. Там няма правило да не започва с червено, например.

Ако беше число, трябваше да може и да се повтарят цифри в него - например 4337 или 2862.
Но не може, защото не е число!

Играчът трябва да познае кои 4 от 10 възможни цифри участват и как са подредени.
Предлагам да се промени и описанието на играта - да не се използва думата "число", за да няма объркване.

А за почитателите на числата може да се направят и други версии на играта, без 0 в началото или с повтаряне на цифри.

П.П. Коментара е към предложението, не специално към автора му.

Автор:  p.e.s.h.o [ Пон Фев 21, 2011 23:19 ]
Заглавие:  Re: Правила

kopekmop написа:
FUCK_YOU_ALL написа:
числото не трябва да започва с 0

Няма проблем да започва с 0, защото това не е число, а само редица от четири цифри.
Има варианти на играта с цветове, вместо цифри. Там няма правило да не започва с червено, например.

Ако беше число, трябваше да може и да се повтарят цифри в него - например 4337 или 2862.
Но не може, защото не е число!

Играчът трябва да познае кои 4 от 10 възможни цифри участват и как са подредени.
Предлагам да се промени и описанието на играта - да не се използва думата "число", за да няма объркване.

А за почитателите на числата може да се направят и други версии на играта, без 0 в началото или с повтаряне на цифри.

П.П. Коментара е към предложението, не специално към автора му.


В правилата на играта пише, че трябва да се познае четирицифрено число. Това означава, че не може да започва с нула, защото е число. А относно това, че не могат да се повтарят цифри - едно от правилата на играта.

Автор:  Perpetuum [ Чет Май 05, 2011 13:55 ]
Заглавие:  Re: Правила- MasterMind

Налага се съществена поправка в публикацията ми. В сегашния й вид бях разгледал случая, когато се играе не с цифри, а с цветове- точно 6 на брой. Именно този вариант е известен като „Mastermind Game”. Ако се играе обаче с цифри, нещата стават малко по-сложни поради факта, че цифрите са вече 10 (вкл. и нулата- 0). По същество нещата са същите, но понеже комбинациите за измисленото число се увеличават значително- от 1,296 нарастват на 10,000-1 или 9,999 (ако се изключи нулата като скрито число)!
В резултат съвсем нормално броят на необходимите въпроси набъбва с няколко! Тоест- изказаното тук мнение, че някои играчи могат да отгатнат само с 3 или 4 въпроса, е необосновано и невярно! В най-лошия случай ще им трябват повече питания!
Ето и статията за играта на английски:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bulls_and_cows

В най-скоро време ще се опитам да допълня дадената информация с необходимите подробности за „Бикове и крави”, такава каквато се играе на сайта.


Повече подробности за играта може да се прочете на следните две места:

http://bg.wikipedia.org/wiki/Бикове_и_крави

http://en.wikipedia.org/wiki/Mastermind_(board_game)


Първата препратка е на български, а другата на английски. Известна е под името MasterMind и в буквален превод означава Майстор на Ума. За съжаление българската версия е със съкращения и липсва може би най-важното, а именно теорията на играта. В английския вариант тя може да се намери в параграфа Algorithms. Там се разглеждат алгоритъма за отгатване на намисленото и скрито число (от четири цифри) с 6 опита. Обаче най-интересното и любопитното е цитирания в детайли алгоритъм за откриване на числото с 5 въпроса! Накрая се споменава, но без подробности, за намерения през 1993 г. начин да се познае средно с 4.340 въпроса!!! За жалост при този алгоритъм макар и рядко е възможно числото да се открие едва на шестия път.
В следващата си публикация тук ще преведа тази интересна и важна информация.

Любопитен факт е, че броят на възможните числа с четири цифри и право някои да се повтарят, се изчислява на 6 повдигнато на степен 4, т.е. е равен точно на 1,296

Веднага искам да добавя, че играта “Бикове и крави” е всъщност една чисто математическа задача, която е напълно разрешена- намерена е най-добрата печеливша стратегия. Съществуват програми, които правят Компютъра абсолютен световен шампион! Разбира се, макар и да играе безупречно понякога и програмата губи отделна игра- просто защото при така намислените числа от човека и машината е било невъзможно тя да спечели по-бързо от него. Но колкото повече игри се провеждат, толкова по-убедително става нейното съвършенство и предимство пред всички нас, простосмъртните...
Тук обаче изниква един друг въпрос. Вече не става дума как да се отгатне числото на противника, а кое число да се намисли, за да бъде то открито по най-бавния начин? Този проблем не е разгледан в цитираните статии. Знае се кои числа се откриват най-трудно. Но ако винаги намисляме някое от тези числа, то другият може да почне претърсването сред тях, и е напълно вероятно да отгатне дори и още с първия си въпрос!!! Мисля, че е правилно всеки път да се намисля случайно число. Но това не значи непременно различно число! На практика означава, че понякога в две (или повече) игри е възможно и правилно намисленото число да е еднакво. Само по такъв начин намислените от нас числа ще бъдат отгатвани средностатистически най-трудно.
Интересно ще бъде да чуем мненията и на други играчи за това....

За споровете относно правилата й ще кажа следното:
Играта има следните варианти. Без повторение на цифри или пък с повторение. Третият е когато се позволява да се намисли числото 0000 (нека все пак да не забравяме, че и цифрата нула е цифра, както и останалите девет- затова не бива да се пренебрегва). Затова в действителност това е една и съща игра, и правилния алгоритъм винаги напълно еднакъв, като само се има пред вид кой от изброените три варианта се играе в момента.

Автор:  K1lleD [ Съб Сеп 10, 2011 21:05 ]
Заглавие:  Re: Правила

Доста стар ми е коментара, бях го забравил, но сега се сетих.

Идеята ми е, че най-вероятно не е алгоритъм ами нещо друго, мисля че схващате какво имам в предвид. Значи помня много добре, 4 игри, на всяка по 3-4 опита за познаване на число, това прави 12-16 някъде опита, на всичките той от 4та комбинация познава числото.

Автор:  Perpetuum [ Нед Сеп 18, 2011 19:11 ]
Заглавие:  Re: Правила

В това, че някой някога в четири последователни игри е отгатнал с четири въпроса намислените числа, няма нищо странно и невъзможно! Случва се... Нещо повече, може да се твърди, че все някога ще се случи така- със 100% сигурност.
Няма нищо необичайно и ако някога в четири игри се познаят числата още с първия въпрос (т.е. само с по един). Възможно е дори в седем игри се отгатне веднага. Или в десет игри, да кажем. И т.н., и т.н., и т.н. ... Много рядко наистина, но при невероятен шанс е осъществимо.
Тъй че няма нищо нередно, ако оня бил познал на четири пъти с по четири въпроса. Но естествено- невъзможно е да познавал винаги с четири питания! (има разлика между "познал" и "познавал", нали?)

А според поета е възможно и:
"Aко някой срещне някой
в цъфналата ръж,
И целуне този някой
някого веднъж,
то нима ще знае всякой
де, кога, веднъж
Някого целувал някой
в цъфналата ръж"

Автор:  K1lleD [ Вто Окт 18, 2011 03:25 ]
Заглавие:  Re: Правила

Не се опитвай да ми обясниш математически, защото ми е пределно ясно всичко. А иначе, да и аз имам 99.99% шанс да спечеля 6/49. Е още не съм спечелил. Както и да е. Стар е коментара и мнението ми е, че най-вероятно са ползвани забранени/спомагателни средства.

Автор:  Perpetuum [ Чет Ное 03, 2011 14:12 ]
Заглавие:  Rе: Re: Правила

НЕ!
Нито ти, нито който и да е друг има шанса 99.99%, за да спечели 6 от 49.
Вероятността това да си точно ти е приблизително 1 на 14,000,000. Но защо все пак тогава някой печели понякога?
Ами отговорът е доста елементарен: ако да речем са пуснати 1,400,000 различни комбинации от ВСИЧКИ участници, то шансът някой да уцели Шестицата е вече сравнително голям, а именно 1 на 10. Лошото обаче е, че този някой най-често е някой друг!

А колкото до, цитирам: "забранени/спомагателни средства", то наивно и смехотворно е да се мисли, че такива средства съществуват! Няма как да се измами самата система с правилата на играта. Просто няма такъв начин!

Автор:  miro1959 [ Нед Юли 28, 2013 21:56 ]
Заглавие:  Re: Правила

FUCK_YOU_ALL написа:
числото не трябва да започва с 0

трябва да започва с 0

Автор:  Perpetuum [ Пет Авг 23, 2013 14:53 ]
Заглавие:  Re: Rе: Re: Правила

Който може правилно да играе на Бикове и Крави с числата, които не започват с цифрата нула- такъв играч ще я играе добре и ако е позволено да има нула в началото.
Обратното също е вярно: Който може правилно да играе на Бикове и Крави ако е позволено да има нула в началото- такъв играч ще я играе добре и с числата, които не започват с цифрата нула.

А пък онзи или онази, които не я умеят поне по един от двата възможни варианта (с нула или без в началото)- такъв играч няма да е добър по никой от тях!

Извод: С нула или без, с повторение на цифри или пък не- разликата е само в правилата; стратегията е почти еднаква, като се различава в несъществени подробности.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/